Bengkel 1Nita untuk Wanita Malaysia

Wednesday, August 21, 2013

Ramadhan 1434H - Satu Peluang lagi perjalanan madrasah diri

Assalamu'alaikum waeahmatullahi wa barakatuh,
Dua tahun berlalu begitu cepat seperti seolah-olah baru semalam kita berpuasa tapi kini Telah memasukki tahun Hijrah 1434. Alhamdulillah tahun ini Allah beri kesempatan berpuasa bersama keluarga dan ayahbonda tercinta di tanahair tempat kelahiranku setelah 26tahun di perantauan diluar negeri Melaka.

Peluang yang Allah beri ku pastikan terlaksana seperti diperantauan dengan amalan puasanya, terawih , tadarus dan solat malam. Tidak lupa juga berdakwah pada diri dan keluarga dan masyarakat sekeliling dengan apa jua cara yg Allah telah anugerahkan pada kita. Begitujua tidak lupa penambahan Ilmu pada AlQuran iaitu mukjizat terbesar yang Allah kurniakan pada Nabi Muhammad saw untuk umat Akhir zaman. 

Dalam mereka yang inginkan Al Quran Wal Ibtidak yang dikeluarkan oleh TelagaBiru bolehlah layari di www.stormreaders.net/saad untuk pembacaan yang lebih baik dengan tempat berhenti dan mula yang betul!!

Di war-warkan juga di sini ada keluaran terbaru untuk Al Quran Wal Ibtitidak dengan Ilmu Tajwid juga. Harap dapat lebih informasi di www.stormreaders.net/saad

Untuk terus beramal sebagi kesinambungan madrasah Ramadhan jangan lupa berpuasa 6 yang pahalanya bersamaan seolah-olah berpuasa setahun!! Ma Sha ALLAH. Ya Allah permudahkanlah umatmu ini beramal seperti yang Engkau kehendakki dan dengan penuh rasa taqwa dan iman.

Hanya di sini buat kali ini sehingga ketemu dalam penceritaan seterusnya ;)

Hamba Allah yg Dhaif,

SAAD ABDULLAH

"Sampaikanlah walau SATU ayat....."


No comments: